L1 belgesi, Ulaştırma ve
Altyapı Bakanlığı’ndan alındığı tarihten itibaren 5 yıl geçerlidir. Kiralık L1 belgesi sahipleri,
yetki belgesinin geçerlilik süresinin bitim tarihinin 60 gün öncesinde
Bakanlığa yazıyla müracaat etmesi gerekir. L1 yetki belgesi yenileme tutarının
ödendiği tarih baz alınarak 5 yıl geçerli kılınmak üzere yenilenir. L1 belgesi kiralama yöntemi de
benimsenebilir.
L1
Yetki Belgesi İçin Gerekli Evraklar Nelerdir?
L1 yetki belgesi başvurusu için
gerekli olan evraklar ve şartlar şöylelikle sayılabilir:
·
Firma yetkilisi tarafından imzalanan ve firmanın
kaşesinin vurulduğu başvuru dilekçesi
·
Başvuru formu
·
Taşımacı gerçek kişiyle ilgili kişinin, tüzel
kişilik ise firma ortaklarıyla temsile yetkili kişinin nüfus cüzdanı örnekleri
ve adli sicil belgeleri
·
Firmayı temsile ve ilzama yetkili kişilere ait
imza sirküleri
·
Vergi dairesi yazısı
·
Ticaret oda belgesinde taşımacının unvanı,
adresi, çalışma konusu, kayıt tarihi, sermayesi yazılı olması gerekir.
·
Merkezi adresi tapu fotokopisi ya da kira kontratı
·
Ticaret sicil gazeteleri (gazetede firmanın
unvanı, adres iştigali, temsile yetkili kişiler, sermaye, kurucular ve
ortaklar)
·
Karayolu Taşınma Yönetmeliği kapsamında ticari
faaliyetlerde bulunma ya da yurt içi lojistik işletmeciliği yapma şeklinde
tescil edilmiş olması
·
150,000 TL sermaye ya da işletme sermayesine
sahip olunması ve ticaret sicil gazetesinde sermayenin yayımlatılması gerekir.
·
Şube sorumlusunun nüfus cüzdanı örneği, adli
sicil belgesi ve imza sirkülerinin gönderilmesidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder